Original title:
Marketingový mix
Translated title:
Marketing mix
Authors:
Kukaňová, Tamara ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Poláková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá Marketingovým mixem vybraného podniku. Je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou část. Teoretická část začíná definicí marketingu a charakteristikou služeb, následuje rozdělení marketingového mixu 7P. Praktická část se zaměřuje na zhodnocení dílčích částí Marketingového mixu vybraného podniku. Důležitou součástí praktické části je průzkum spokojenosti klientů s marketingovým mixem společnosti. Další součástí bakalářské práce je zhodnocení direct marketingové kampaně a porovnání dvou komunikací ve dvou různých obdobích. V závěru praktické části je uvedeno shrnutí dílčích částí marketingového mixu a na jeho základě jsou zde navržena opatření na jeho zlepšení.This Bachelor's thesis is focused on Marketing mix of selected enterprise. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical parts begin with a definition of marketing and services, the marketing mix distributed into 7P, is then discussed. The practical part is focused on evaluating the individual parts of marketing mix. The importing part of the thesis is exploring satisfaction with marketing research of selected enterprise. The second most important part of the Bachelor's thesis is an evaluation of direct marketing campaign and comparison of two communications across two different time periods. At the end of practical part is a summary of the individual parts of marketing mix and on this basis there are recommendations on how to improve selected enterprise.
Keywords:
7P; direct marketing; kampaň; marketing; marketingový mix; služby