Original title:
Vnímání vybraného regionálního produktu spotřebitelem
Translated title:
Consumer perceptions of selected regional product
Authors:
Lukášková, Adéla ; Šánová, Petra (advisor) ; Dědina, Daniel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá produktem B:CRYO, který vyrábí Budějovický Budvar, národní podnik. Cílem této práce je prostřednictvím dotazníkového šetření identifikovat, jak spotřebitelé vnímají produkt B:CRYO a zda ho považují za produkt s regionálním charakterem. Zároveň je zjišťována známost samotného pivovaru Budějovický Budvar, národní podnik, a zda ho spotřebitelé považují za významný podnik v rámci regionu, ve kterém pivovar sídlí. V závěru této práce jsou formulována doporučení pro případné zlepšení vnímání produktu B:CRYO.This bachelor thesis deals with the product B:CRYO which is produced by the brewery Budweiser Budvar, National Corporation. The main objective of this thesis is to identify through a questionnaire survey how B:CRYO is perceived by consumers and whether it is considered a product of regional character. Besides the main scope, this thesis aims to find out the awareness of the brewery Budweiser Budvar, National Corporation and whether consumers perceive it as an important company within the brewery´s home region. In the conclusion the thesis presents recommendations for a prospective improvement of B:CRYO consumer perceptions.
Keywords:
B:CRYO; dotazníkové šetření; pivovar; region; regionální produkt; spotřebitel