Original title:
Využití marketingových nástrojů značky Hugo Boss v České republice
Translated title:
Applying marketing tools brand Hugo Boss in the Czech Republic
Authors:
Böhmová, Andrea ; Vokáčová, Lucie (advisor) ; Tučková, Karolína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zhodnocení stávajících marketingových aktivit značky Hugo Boss v České republice, a to konkrétně příkladem franchisingu této značky v podobě firmy MyFashion. Literární rešerše napomáhá přiblížit nástroje marketingového, komunikačního mixu a franchisingový typ podnikání. Jedním ze zdrojů pro zpracování vlastní části je osobní vhled autorky do dané problematiky, získaného osobní pracovní zkušeností ve firmě MyFashion. Dále je využito informací nabytých rozhovorem s vedením společnosti a analýza interních materiálů, které byly poskytnuty společností MyFashion. Zdroje práce dále doplňují webové stránky MyFashion a interní portál firmy Hugo Boss. Na základě zhodnocení byla navrhnuta zlepšení ve využití současných marketingových nástrojů podniku a obohacení marketingové komunikace o další nástroje a kanály.The aim of this thesis is to describe and evaluate current marketing activities of the Hugo Boss brand in the Czech Republic as demonstrated by its franchising which is the company called MyFashion. Presented review of literature helps to introduce tools of marketing and communication mix and franchising management. One of the sources for this thesis is the personal insight of the author into this topic, gained through a direct work experience in the company MyFashion. Further, information acquired through the interview with the management of the analyzed company is used in this thesis and analysis of internal material that was provided by the company MyFashion. Last, the company´s website and internal portal of Hugo Boss brand are used as sources. Based on the evaluation, improvement suggestions are made regarding current marketing tools of the company or the acquisition of new potential tools and channels.
Keywords:
franchising; Hugo Boss; marketing; marketingová komunikace; marketingové nástroje; MyFashion; móda; prodejna; tržby; zboží; značka; zákazník