Original title:
Fair trade a český spotřebitel
Translated title:
Fair Trade and Czech Consumer
Authors:
Götzová, Anna ; Šánová, Petra (advisor) ; Dědina, Daniel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou Fair Trade. Teoretická část obsahuje definici, historii, pravidla certifikací, pravidla pro producenty a vývoj v České republice. Vlastní práce spočívá v analýze výsledků získaných z dotazníkového průzkumu, v kterém byla zjišťována informovanost českých spotřebitelů a jejich ochota Fair Trade produkty nakupovat. V konečné části práce následují doporučení Fair Trade organizacím jak zlepšit informovanost a přiblížit své produkty spotřebitelům.This thesis deals with the issue of Fair Trade. The theoretical part contains the definition, history, rules, certification rules for producers and development in the Czech Republic. Custom work is the analysis of the results obtained from the questionnaire survey, in which it was determined the awareness of Czech consumers and their willingness to buy Fair Trade products. In the final part follows the recommendations of Fair Trade organizations to raise awareness and bring their products to consumers.
Keywords:
Fair Trade; kvalita; káva; produkty; spotřebitel; vlastnosti; výroba