Original title:
Zhodnocení marketingové komunikace
Translated title:
Evaluation of Marketing Communication
Authors:
Fialová, Denisa ; Tichá, Ivana (advisor) ; Jana, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je zhodnocení marketingové komunikace. V teoretické části práce je provedena literární rešerše, v rámci které jsou charakterizovány pojmy podstatné pro její vypracování. Jsou jimi marketing, komunikace, marketingová komunikace, komunikační mix a marketingový výzkum.
V druhé části práce jsou teoretická východiska aplikována do analýzy marketingové komunikace konkrétního ekonomického subjektu, kterým je pro účely této práce společnost JV Pohoda, s. r. o., zabývající se prodejem luxusního nábytku. Zhodnocení marketingové komunikace je v praktické části doplněno o dotazníkové šetření, které proběhlo na veletrhu v Praze a v Bratislavě. Cílem šetření bylo zjistit, jaké je nákupní chování návštěvníků veletrhu, jaké je jejich povědomí o komunikačních nástrojích a jestli jsou veletrhy pro společnost přínosnou formou komunikace. Na základě výsledků šetření budou společnosti předloženy návrhy na zeefektivnění jejích komunikačních aktivit, které jsou výstupem a součástí praktické části této práce.
The topic of the thesis is evaluation of marketing communication. In the theoretical part is performed literature review within which are characterized important concepts for this elaboration. They are marketing, communication, marketing communication, communication mix and marketing research. Practical part is completed by marketing research which was performed in the fairs in Bratislala and Prague.
In the second part of thesis are applied theoretical solutions to the analysis of marketing communication of particular company which is for purposes of this thesis JV Pohoda, s. r. o. selling luxury furniture. The aim of the evaluation was to determine what is the shopping behavior of visitors of the fair, which is their awareness of communication mix of company, and if fairs are valuable form of communication for the company. Based of the evaluation results will be submitted suggestions for improve efficiency of communication activities of the company. They are outcome and part of this thesis.
Keywords:
komunikace; komunikační mix; marketing; marketingová komunikace; marketingový výzkum; osobní prodej; podpora prodeje; reklama; veletrh