Original title:
Analýza vzdělávání v bankovním sektoru
Translated title:
Analysis of Business Education in the Banking Sector
Authors:
Menclová, Tereza ; Jirsáková, Jitka (advisor) ; Zdena, Zdena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Analýza vzdělávání v bankovním sektoru" se zabývá analýzou vzdělávání v konkrétní bankovní instituci se zaměřením na vzdělávací formy a metody. Výzkumné šetření probíhalo v Komerční bance, a.s.. Teoretická část práce popisuje firemní vzdělávání s vymezením specifik, pravidel a zásad vzdělávání zaměstnanců. Zde je popsán strategický přístup k zaměstnancům a dále také firemní systém vzdělávání, který se zaměřuje na fáze vzdělávacího cyklu. Práce se zabývá charakteristikou forem a metod vzdělávání a uvedením kladů a záporů vybraných metod. Praktická část práce se věnuje analýze konkrétního vzdělávacího systému bankovní instituce. Průzkumnými metodami byly polostrukturované rozhovory, konkrétně s interními trenéry KB a vedoucím subútvaru Školicích poboček KB, pozorování Základního semináře pro bankovní poradce KB s popisem praktikovaných metod a forem vzdělávání, analýza odborné literatury a poskytnutých materiálů KB. Závěry šetření ústí v návrhy zlepšení pro lepší fungování a efektivnost vzdělávání v KB. Bachelor thesis titled "The Analysis of Business Education in the Banking Sector" is focused on the analysis of education in selected banking institution with a focus on educational forms and methods. The survey research was conducted in Komerční banka, a.s.. The theoretical part describes company education with definition of specifics, rules and principles for emloyee education. There is a description of strategic approach to employees along with company education system, which is focused on phases of the training cycle. The thesis deals with characteristic forms and methods of education with the pros and cons of selected methods. The practical part is aimed at banking institution education system analysis. Exploration methods are semi-structured interview with internal trainers of KB and heads of department sub School Branches KB, observation of Basic seminar for bank advisor of KB with describing practiced methods and forms of education, analysis of scientific literature and materials provided by KB. The thesis conclusions suggest proposals to improve the functioning and effectiveness of education in KB.
Keywords:
bankovní sektor; firemní vzdělávání; formy a metody vzdělávání; vzdělávání zaměstnanců