Original title:
Faktory ovlivňující pracovní výkon v organizaci
Translated title:
Factors affecting job performance in the selected company
Authors:
Rysová, Kateřina ; Kříž, Josef (advisor) ; Miloslav, Miloslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá faktory, které ovlivňují pracovní výkon ve zvolené organizaci. Zejména je řešena problematika pracovní motivace. Cílem práce je analýza stávající úrovně motivačních procesů ve společnosti Zepter International s.r.o., odhalení problematických oblastí a navržení možných řešení, která by měla přispět ke zlepšení situace.
První část této práce tvoří literární rešerše, v níž jsou popsány hlavní úkoly a cíle řízení lidských zdrojů. Dále je specifikován pojem pracovní výkon a jsou blíže popsány faktory, které tento výkon ovlivňují. V neposlední řadě tato část práce popisuje problematiku motivace, motivačních teorií a motivace k práci.
Druhá část je založena na praktickém využití teoretických znalostí a to v podobě přípravy a zpracování dotazníkového šetření. Dále jsou všechny výsledky dotazníku analyzovány a na jejich základě jsou odhaleny problémové oblasti v motivačním procesu pracovníků oddělení Warehouse a Service Center. V závěru práce jsou doporučeny postupy pro zlepšení problémových oblastí, jejichž zavedení má za úkol pozitivně ovlivnit pracovní motivaci zaměstnanců.
This thesis deals with the factors that affect the job performance of the selected organization. In particular, the issues of motivation to work. The aim is to analyze the current level of motivation processes in Zepter International s.r.o., detect problem areas and propose possible solutions, which should help to improve the situation.
The first part consists of a literature review, which describes the main tasks and objectives of human resources management. There is also specified term of job performance and the factors that affect the performance are described in detail. Finally this part describes the problems of motivation, motivation theories and motivation to work.
The second part is based on the practical application of theoretical knowledge in the form of preparation and processing of the survey. Furthermore, all results of a questionnaire and analyzed on the basis of the identified problem areas in the process of motivating personnel department Warehouse and Service Center. In conclusion, there are recommended guidelines to improve problem areas, whose introduction is designed to positively influence the motivation of employees.
Keywords:
motiv; motivace; motivační faktory; potřeby; stimul