Original title:
Multimediální podpora ve výuce aplikací Microsoft Office
Translated title:
Teaching Microsoft Office using multimedia
Authors:
Jirák, Ondřej ; Rysová, Hana (advisor) ; Eva, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Multimediální podpora ve výuce aplikací Microsoft Office se zabývá prozkoumání možností tvorby multimediálních materiálů pro výuku kancelářského balíku Microsoft Office. Mezi dílčí cíle práce patří zveřejnění videomateeriálu na portále YouTube.com, tvorba textové podpory, analýza dostupnosti výukových videomateriálů pro Microsoft Office v České republice a zahraničí a teoretická analýza programů využitých v praktické části. V teoretické části patří mezi nejzajímavější výsledky rozsah, který má obsah ve formátu videa. V současné době se jedná o více než 50% konzumovaného obsahu na internetu a do roku 2019 by se mělo jednat až o 80%. V současné době také průměrný uživatel v České republice stráví 30 hodin každý měsíc u portálu YouTube.com. V rámci praktické části autor nejprve zvolil postup a také vhodné hardwarové a softwarové zařízení. Dále bylo třeba vytvořit scénář, který by zajistil cílenou kvalitu sdělovaného obsahu. V neposlední řadě bylo třeba nahraný materiál editovat v nelineární střižně, pro tento účel autor zvolil program Adobe Premiere Pro 2015.1. Následně byl zaregistrován příslušný YouTube kanál Abeceda Microsoft Office a video na něj umístěno. Poté autor provedl pilotní vyzkoušení na vybraném vzorku středoškoláků.The thesis Teaching Microsoft Office using multimedia assesses the possibilities of creating multimedia teaching materials for Microsoft Office software suite. The partial goals include publication on YouTube.com, creation of text support materials, analyzing the availability of educational video materials for Microsoft Office in Czech Republic and abroad, and theoretical analysis of software used in practical part. One of the most interesting results from theoretical part is the amount of online content that exists in video format. Currently it makes up more than 50% of the consumed content and by 2019 it should be up to 80%. Currently, the average user in Czech Republic spends almost 30 hours each month consuming content from YouTube. In the practical part, the author selected the methodology and correct hardware and software equipment for creation of video materials. It was also necessary to create screenplay to ensure the required quality of the final product. Finally, it was necessary to edit created materials in a nonlinear editing program. For this purpose, the author chose Adobe Premiere Pro 2015.1. Next step was to create the appropriate YouTube channel called Abeceda Microsoft Office (Microsoft Office Alphabet) and upload video to it. After that, the author performed pilot tests on a sample of high school students.
Keywords:
Adobe After Effects; Adobe Creative Cloud; Adobe Premiere; Microsoft Excel; Microsoft Office; Microsoft OneNote; Microsoft PowerPoint; Microsoft Word; návody; Tutorialy; YouTube