Original title:
Cestovní agentura jako podnikatelský subjekt na trhu cestovního ruchu
Translated title:
Travel Agency as Business Entity in the Tourism Market
Authors:
Sibřinová, Tereza ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Beranová, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem Cestovní agentura jako podnikatelský subjekt na trhu cestovního ruchu se v teoretické části zabývá studiem základních pojmů cestovního ruchu. Obsahem je především definice, zařazení a segmentace cestovního ruchu a jeho účastníků. Dále práce objasňuje a klasifikuje destinaci cestovního ruchu, trh a služby tohoto odvětví a s tím spojenou zájezdovou činnost. Poslední hlavní částí je obecné vymezení podnikání a subjektů cestovního ruchu, které v České republice působí dle aktuální legislativy.
Praktická část je zaměřena na sestavení dílčích kroků, které by mohly být předlohou pro potencionálního podnikatele v cestovním ruchu. Je poskytnuta deskripce postupu pro založení podniku v cestovním ruchu, konkrétně cestovní agentury. Jako vhodná destinace pro podnikání bylo zvoleno lázeňské město Poděbrady. Lokalizace cestovní agentury a podmínky prostředí byly dále podrobněji specifikovány.
The bachelor thesis named Travel Agency as Business Entity in the Tourism Market discusses the basic terms of tourism. The content is focused on a definition of tourism and it is devided by the types. It further explains and classifies the market of tourism, the services and sorted entities related to the the current legal standards of the sector in the Czech Republic.
The major objective of the study is to provide a set of recommendations for starting a business for a potential entrepreneur. The aim is to analyse the sequential steps of setting up a travel agency. As a convenient destination for runnig a travel agency was chosen a spa town Poděbrady. The localization of the business unit and the environmental conditions were further specified.
Keywords:
cestovní agentura; cestovní ruch; destinace; podnikání; trh; zájezd