Original title:
Propaganda a mediální obraz pravicového extremismu
Translated title:
Propaganda and media image of right–wing extremism
Authors:
Košťál, Petr ; Macků, Lucie (advisor) ; Fajfrlíková, Pavla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářská práce je zanalyzovat mediální aktivity extrémně pravicových hnutí a zjistit, jaký pohled na českou pravicově extremistickou scénu vytvářely dva nejčtenější internetové zpravodajské portály, Novinky.cz a iDNES.cz. Teoretická část práce definuje pojem propaganda, media, seznamuje s českou pravicově extremistickou scénou a historií pravicově extremistických skupin. Praktická část využívá metod kvantitativní a kvalitativní analýzy. Seznamuje se současnými mediálními aktivitami pravicových extremistů. Pomocí kvantitativních metod je dále objasněno, do jaké míry věnují analyzované zpravodajské portály pozornost problematice české pravicově extremistické scény a zda je tato pozornost ovlivněna událostmi, spojenými s migrační krizí.Pomocí kvalitativní analýzy je zjištěno, jaký je mediální obraz české pravicově extremistické scény a do jaké míry se tento obraz od počátku roku 2011 do konce roku 2015 změnil.
The aim of thesis "Propaganda and media image of right-wing extremism" is analyze media activities of right-wing extremism and find out what image of Czech right-wing extremist scene was created by two the most read Internet news portals, Novinky.cz and iDNES.cz. The theoretical part defines the concept of propaganda, media, introduces the Czech right-wing extremist scene and history of right-wing extremist groups. The theoretical part allows orientation in the topic.
The practical part uses the methods of quantitative and qualitative analysis. By quantitative methods is explained what attention is dedicated to Czech red-wing extremism by internet news portals. The method of qualitative analysis determines what is the media image of the Czech right-wing extremism groups and how was that image changed since 2011 until the end of 2015.
Keywords:
analýza; extremismus; media; mediální obraz; pravice; propaganda; Česká republika