Original title:
Marketingový audit zvoleného subjektu
Translated title:
Marketing audit of a chosen company
Authors:
Trpák, Pavel ; Riedl, Marcel (advisor) ; Šmída, Zbyněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je realizace marketingového auditu ve firmě Dřevocentrum CZ, která obchoduje s dřevařskými výrobky. V teoretické části se věnuje pojmům jako marketing, marketingový mix, mystery shopping, marketingový výzkum a benchmarking. V praktické části se zpracovávají jednotlivé analýzy marketingového auditu. Zkoumá se sortiment, ceny, komunikace a tržní podíly. Ty se následně porovnávají s konkurencí. Získané informace se vyhodnocují a na závěr se předkládají nápady pro zlepšení marketingové efektivnosti podniku.The purpose of my thesis is to conduct the marketing audit of Dřevocentrum CZ company aimed at trading of wood products. In the theoretical part are explained terms like marketing, marketing mix, mystery shopping, marketing research and benchmarking. In the application part are processed particular analyses of marketing audit. Special attention is paid to assortment, prices, communication and market shares, compared to competitors afterwards. Acquired information are evaluated. At the conclusion of evaluation are presented ideas to improve marketing effectiveness of the company.
Keywords:
benchmarking; marketingový audit; marketingový mix