Original title:
Internetová reklama
Translated title:
Internet advertising
Authors:
Vobořilová, Tereza ; Očenášek, Vladimír (advisor) ; Pavlík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Působení internetové reklamy je důležitou složkou při tvorbě reklamní kampaně. Pro firmy je podstatné sledovat nejen vývoj reklamy, ale umět přizpůsobit svojí reklamu aktuálním trendům, svému konceptu a finančním podmínkám, které jsou mnohdy velkou překážkou pro tvorbu efektivní reklamy.
Bakalářská práce zkoumá problematiku účinnosti internetové reklamy v praxi. Analyzuje stinné i světlé stránky jednotlivých druhů internetové reklamy i ostatních druhů propagace a popisuje, které z nich se vyplatí z hlediska efektivnosti vynaložených nákladů v menší soukromé firmě realizovat.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popis jednotlivých druhů reklamy, především internetové reklamy. Do této části je zahrnuta kapitola věnována vývoji a stručné historii reklamy. Jsou zde popsány výhody a nevýhody internetové reklamy. Dále také teoretická část práce obsahuje kapitolu, která vysvětluje tvorbu efektivní reklamy.
Praktická část aplikuje teoretické poznatky v praxi. Je zaměřena především na analýzu internetové reklamy a ostatních druhů propagace v soukromé firmě, konkrétně u firmy ELF Logistic s. r. o. u značky výrobků NanoProtech, a zhodnocení efektivity reklamní propagace u této firmy. Výstupem práce jsou zhodnoceny jednotlivé druhy propagace v této firmě a je stanoveno doporučení pro tuto firmu do budoucna.
Effect of Internet advertising is an important component in the creation of advertising campaigns. For companies it is important to monitor not only the development of advertising, but also if they are able to adapt its advertising to latest trends, its concept and financial conditions, which are often a major problem for creating effective advertising.
The work explores the problems of the effectiveness of Internet advertising in practice. The part also analyses good and worse sides of separate types of Internet advertising and other kinds of promotions. The work describes, which of the kind of promotion is good to realize for a small private company in aspect of cost effectiveness.
The theoretical part describes the various types of advertising, especially Internet advertising. In this section is included the small chapter about the development and history of advertising. The theoretical part of the work also includes a chapter, which explains the creation of effective advertising.
The practical part applies the theoretical knowledge in practice. This part of work is focused mainly on the analysis of Internet advertising and other types of advertisement in private company - ELF Logistic for brand products NanoProtech. In this part is also evaluating the effectiveness of advertisement in this company. The outputs of work are evaluated various types of advertisement in the company and provided recommendations for this company in the future.
Keywords:
internet; internetová reklama; propagace; uživatel