Original title:
Lesní pedagogika ve vybraných okresech České republiky - analýza současného stavu
Translated title:
Forest pedagogy in the selected districts of the Czech Republic - current state analysis
Authors:
Marková, Dana ; Riedl, Marcel (advisor) ; Stolariková, Radka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se týká analýzy současného stavu lesní pedagogiky ve vybraných okresech, a to konkrétně v okresech Beroun, Kladno, Mělník, Praha - východ, Praha - západ a Rakovník, a zjištění, zda jsou pracovníci základních škol informováni o lesní pedagogice jako druhu environmentálního vzdělávání. Dále pak bylo cílem zjistit, pro jakou skupinu by bylo využití lesní pedagogiky nejžádanější a zda je dostatek proškolených lesních pedagogů. Na základě zjištění pak případně navrhnout možnosti zlepšení komunikace mezi subjekty zabývajícími se lesní pedagogikou a veřejností.
This thesis deals with an analysis of the current state of forest pedagogy in the selected districts, particularly in the districts of Beroun, Kladno, Mělník, Prague-East, Prague-West and Rakovník and further it contains the determination whether the workers at Basic Schools are well informed about forest pedagogy as a kind of environmental education. What is more, the aim was to find out which group would have the most usage of forest pedagogy and subsequently, if there are enough trained forest educators. As a result, that would bring possibilities how to improve the communication among the subjects dealing with forest pedagogy and public.
Keywords:
dotazníkové šetření; environmentální vzdělávání; lesní pedagog; Lesní pedagogika