Original title:
Vinařství a vinařský cestovní ruch v České republice
Translated title:
Wineries and wine tourism in the Czech Republic
Authors:
Kováč, Kamil ; Malý, Michal (advisor) ; Čechura, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na obchodní strategie malých vinařství v Mikulovském regionu. Cílem práce je popsat obchodní strategie malých vinařství dané oblasti a zjistit a popsat případnou provázanost vinařského turismu s obchodními strategiemi především malých vinařství. Součástí bakalářské práce je dotazníkové šetření prováděné ve vybraných městech a obcích z mikroregionu zaměřené na poskytovatele služeb, vinaře, jejich obchodní strategie a snahu přilákat do mikroregionu turisty. Druhé dotazníkové setření je zaměřeno na potencionální a bývalé návštěvníky, jejich cíl rekreace a představy respektive spokojenost se službami. Z výsledků šetření je možné popsat současný obraz vinařské turistiky v oblasti, ekonomickou provázanost rodinných vinařství a vinné turistiky, určit hlavní problémy vinařů a formulovat případné opatření pro zvýšení zájmu a spokojenosti turistů s pobytem v dané lokalitě. Bachelor thesis is focused on the business strategy of small wineries in the Mikulov sub region. The aim of the work is to describe the business strategy of small wineries of the area and identify and describe any interconnection of wine tourism with business strategies, especially for small wineries. Part of this thesis is a research carried out in selected cities and towns of micro-region aimed at service providers, winemakers, their business strategies and their efforts to attract tourists to the micro-region. A second research will focus on the former and potential visitors to their destination recreation and expectations or satisfaction with services. The survey results, it is possible to describe the current image of wine tourism in the area, economic interdependence family wineries and wine tourism, wine makers to identify the main problems and formulate any measures to increase the interest and satisfaction of tourists residing in the locality.
Keywords:
Cestovní ruch; Dotazník; Mikroregion; Mikulovská podoblast; Strukturovaný rozhovor; Vinařství; Víno