Original title:
Efektivita internetové reklamy na českém trhu
Translated title:
Effectivity of internet marketing in Czech Republic
Authors:
Zanespalová, Andrea ; Očenášek, Vladimír (advisor) ; Kánská, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je fenomén internetové reklamy na českém trhu.
V teoretické části je popsána klasická reklama, její historie a vznik internetové reklamy
v důsledku rozšíření internetu mezi širokou veřejnost. Jsou popsány jednotlivé formy
internetové reklamy včetně jejich výhod, nevýhod a běžného užití jednotlivých forem. Práce
dále popisuje možnosti měření efektivity internetové reklamy včetně představení
konkrétních analytických služeb nejčastěji používaných poskytovatelů internetové reklamy.
V rámci praktické části práce je vytvořena facebooková kampaň v soukromé firmě.
V úvodu praktické části je představena firma, její činnost a její dosavadní aktivity na
sociálních sítích, včetně konkrétních kampaní a jejich hodnocení. Na základě těchto aktivit
je vytvořen plán pro novou reklamní kampaň. Je popsáno vytvoření facebookové reklamní
kampaně a její průběh v jednotlivé dny. Na závěr jsou výsledky kampaně vyhodnoceny
a porovnány s předchozími proběhlými kampaněmi a navržena možná zlepšení při tvorbě
reklamních kampaní v budoucnosti.The subject of this bachelor thesis is the internet advertisement phenomenon on the
Czech market.
In the theoretical part it maps the conventional advertisement, its history and
formation of the internet advertisement as a result of massive growth of Internet among the
general public. The thesis goes on to lay out individual forms of Internet advertisement
describing their advantages, disadvantages and most common uses of each one of them. It
describes ways of Internet advertisement effectiveness measurement and introduces analysis
tools of several most common Internet advertisement providers.
The practical part of the thesis describes an actual facebook campaign from creating
the advertisement to analysing the results. The company, its activities and its previous
advertising in social media are described in the opening of the practical part. Next, the
Facebook campaign is described from the campaign plan, the creation of the advertisement,
to the results on each particular day and their analysis. Finally, possible improvements for
the future campaigns are offered.
Keywords:
efektivita reklamní kampaně; Facebook; internet; internetový marketing; marketing; reklama; reklama na internetu