Název:
Rejchovo pojetí nauky o kontrapunktu v k ontextu této hudebně teoretické disciplíny
Překlad názvu:
Reicha's conception of the counterpoint in the context of this music theoretical discipline
Autoři:
Havlíček, Vít ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; Freemanová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této disertační práce je kontrapunkt v pojetí Antonína Rejchy. Kontrapunktem se Rejcha zabýval celý život a teoreticky jej zpracoval zejména ve dvou svých spisech - O novém fugovém systému a v několika částech rozsáhlého Pojednání o vyšší hudební skladbě. V této disertaci se především věnuji druhému jmenovanému. Kromě podrobného popisu Rejchových myšlenek uvádím jeho pojetí v kontextu jeho předchůdců, současníků i pokračovatelů, čímž poukazuji na význam Rejchova myšlení v oblasti kontrapunktu.The subject of this dissertation is the conception of the counterpoint by Antonín Rejcha. Rejcha was working on his conception systematically all of his life and he defined it in his two treatises: Ueber das neue Fugensystem and in several parts of Traité de haute composition musicale. In this dissertation, i'm focusing on the second treatise. Besides of detailed commentary of Rejcha's thoughts, i'm trying to put them in the context of his predecessors, contemporaries and succesors, by which i'm reflecting importance of Rejcha's ideas in the field of counterpoint.
Klíčová slova:
kontrapunkt; Rejcha, Antonín, 1770-1836
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8861