Original title:
Návrh marketingové strategie pro ovocná piva pivovaru Rebel
Authors:
Červená, Eliška Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je rozbor současné marketingové strategie pivovaru Rebel v Havlíčkově Brodě. Cílem práce je návrh na zlepšení marketingové strategie a marketingového mixu společnosti. První částí je literární rešerše, která obsahuje veškeré teoretické poznatky ke zkoumanému problému. Druhou částí práce je návrhová část. V návrhové části je nejprve představen Měšťanský pi-vovar Havlíčkův Brod a. s., jeho historie i současnost. Následuje detailní situační analýza. Následně je proveden sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření. Na základě těchto analýz a výsledků dotazníku jsou nalezena problémová místa, která jsou návrhem nové marketingové strategie odstraněna.The subject of this bachelor thesis is an analysis of the current marketing strategy brewery Rebel in Havlíčkův Brod. The aim of this work is a proposal to improve marketing strategy and marketing mix. The first part is literature review, which contains all the theoretical knowledge of the researched problem. The second part is the design part. In the design part is first introduced brewery Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod a. s. Its history and present situation. The following is a detailed situational analysis. Subsequently was conducted primary data collection using questionnaires. Based on these analyzes and the results of the questionnaire were found trouble spots that were removed by a new marketing strategy.
Keywords:
cena; distribuce; marketingová strategie; marketingový mix; Porter analýza; produkt; propagace; STEP analýza; SWOT analýza