Název:
Starbucks - International Strategy and Way to Leadership
Překlad názvu:
Starbucks - Mazinárodní strategie a cesta na výsluní
Autoři:
Zábranská, Marie ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Čápová, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá analýzou mezinárodního úspěchu společnosti Starbucks. Příčiny tohoto bezprecedentního úspěchu jsou nejprve detekovány ve vnějších faktorech a v odvětví samotném. Následuje pozorování strategických kroků společnosti od založení až po mezinárodní expanzi a podrobná deskripce interních praktik společnosti. V analytické části je pak vymezen a aplikován model, který byl vyvinut na Bocconské univerzitě v Miláně. Jednotlivé předpoklady modelu jsou porovnávány s postupem společnosti Starbucks. Vyhodnocením shodností a odlišností reality a modelu se pak dochází k závěrům, které vysvětlují příčiny extrémně pozitivních výsledků společnosti Starbucks a její schopnosti přeměnit stagnující neatraktivní odvětví na lukrativní obor s vysokými maržemi.
Klíčová slova:
dominant market design; Howard Schultz; international strategy; specialty coffee; Starbucks; success
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/446