Název:
Ekonometrická anylýza ekonomiky ve hře World of Warcraft
Překlad názvu:
Econometric analysis of the economy in game World of Warcraft
Autoři:
Buchníčková, Michaela ; Kuchina, Elena (vedoucí práce) ; Formánek, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá analýzou vlivu reálných směnných kurzů a oficiálního směnného poměru příslušné fiat měny a herních zlaťáků na cenovou hladinu ve hře World of Warcraft. Součástí práce je také stručné shrnutí fungování herní ekonomiky v této hře. K samotné analýze je využito testování kointegrace a Grangerův test kauzality. Jednotlivé regresní odhady jsou konstruovány na základě teorie VAR a VEC modelů. Závěry této práce jsou konstruovány pro konkrétní náhodně vybrané dvojice serverů s rozdílnou populací. Na základě výsledků byl učiněn závěr, že jsou jen velmi těžce zobecnitelné pro celý region, ale nabízejí náhled na možné faktory ovlivňující cenovou hladinu v jednotlivých virtuálních ekonomikách. Výsledky ukazují, že cenová hladina na amerického serveru Aegwyn má vliv na kurzy fiat a herní měny a také že kurzy herní měny v evropském regionu jsou citlivější na změnu kurzů eura a juanu. Veškeré výpočty v této práci jsou provedeny v softwaru Eviews 8.This thesis analyses the impact of real exchange rate and the official exchange ratio of fiat currencies and in-game golds on the price level in the game World of Warcraft. The work also includes a brief summary of the mechanisms of the in-game economy. The analysis is based on cointegration test and Granger causality test. Individual estimations are model based on the VAR and VEC models theory. The conclusions of this study are made for specific randomly selected pairs of servers with different populations. These results are not easily generalized for the entire regions, but they offer insight into the possible factors affecting the price level in each virtual economy. The results show that the price level on the American server Aegwynn affects the exchange rates of fiat and game currencies as well as that game currency exchange rate in the European region is sensitive to changes in exchange rates of the euro and the yuan. All calculations in this work were implemented in Eviews 8 software.
Klíčová slova:
Grangerova kauzalita; herní ekonomika; kointegrace; VAR modely; World of Warcraft; Coinegration; Granger causality; VAR models; Virtual economy; World of Warcraft
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/51647