Original title:
Marketingová stratégia firmy SAP na českom trhu a vybraných európskych trhoch
Translated title:
Marketing strategy of the company SAP in the Czech and chosen european markets
Authors:
Černý, Michal ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Lehanka, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa zaoberá marketingovou stratégiou spoločnosti SAP SE na českom a vybraných európskych trhoch. Hlavným cieľom práce je analyzovať marketingovú situáciu na českom trhu, situáciu na rakúskom a nemeckom trhu a porovnanie s konkurenciou. Práca obsahuje rôzne marketingové analýzy (vnútorného a vonkajšieho prostredia, SWOT) a pojednáva aj o marketingovom mixe. Na základe týchto zistení je na záver práce vypracovaný návrh na zlepšenie marketingovej stratégie.Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti SAP SE na českém trhu a vybraných evropských trzích. Hlavním cílem práce je analyzovat marketingovou situaci na českém trhu, situaci na rakouském a německém trhu a porovnání s konkurencí. Práce obsahuje různé marketingové analýzy (vnitřního a vnějšího prostředí, SWOT) a pojednává i o marketingovém mixu. Na základě zjištěných informací je v závěru práce vypracován návrh na zlepšení marketingové strategie společnosti.This bachelor thesis deals with the marketing strategy of the company SAP SE in the Czech and chosen european markets. The main goal of the thesis is an analysis of the market in the Czech republic, Germany and Austria. The thesis consists of various marketing analyses (external and internal business environment, SWOT analysis) and deals with the marketing mix as well. In the final section of the thesis is a recommendation on how to improve the marketing strategy, based on gained information.
Keywords:
analysis; marketing strategy; SAP; analýza; marketingová strategie; SAP
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50141