Original title:
Marketingové využitie Instagramu
Translated title:
Instagram as a Marketing Tool
Authors:
Poláková, Lucia ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Koubalíková, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca sa zaoberá marketingom na sociálnej sieti Instagram. Teoretická časť uvádza základné informácie o Internete, on-line marketingu a sociálnych sieťach, ale najmä je zameraná na Instagram, jeho fungovanie, na firmy využívajúce túto sieť, ale taktiež na úspešné kampane vedené firmami. V praktickej časti uvádzam aktivity firmy Birell na Instagrame a vyhodnocujem ich reklamnú kampaň na tejto sociálnej sieti.Tato práce se zabývá marketingem na sociální síti Instagram. Teoretická část uvádí základní informace o Internetu, online marketingu a sociálních sítích, ale především se zaměřuje na Instagram, jeho fungování, na firmy využívající tuto síť, ale taktéž na úspěšné kampaně vedené firmami.V praktické části uvádím aktivity firmy Birell na Instagtamu a vyhodnocuji jejich reklamní kampaň na této sociální síti.This bachelor thesis deals with the use of Instagram for marketing purposes. The theoretical part includes basic information about Internet, on-line marketing and social media, but it is mainly focused on Instagram, its principles, on the companies which are using this media and also on successful campaigns on Instagram. The practical part deals with activities of company Birell on Instagram and evaluates their marketing campaign led on this social media.
Keywords:
campaign; Instagram; marketing; social media; Instagram; kampaň; marketing; sociální síte
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50220