Název:
Proměna kostýmu od konvence k experimentu
Překlad názvu:
METAMORPHOSIS OF THE THEATRE COSTUME FROM A CONVENTION TO AN EXPERIMENT
Autoři:
Nguyenová, Ha Thanh ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své magisterské diplomové práci se zabývám tématem odklonu kostýmu od základní funkce habitus. Zmiňuji historické epochy a zlomy, které posunuly hranice kostýmního výtvarnictví dál a předurčily tak vývoj směrů, kterými se kostým může dále odebírat. Poukazuji na jeho úlohu v akční scénografii. Ke všem kategoriím uvádím příklady tvorby výtvarníků, kteří v tomto oboru pracovali. Dále velkou pozornost věnuji kapitole o inovativních materiálech a technologiích, které mohou být pro kostýmní tvorbu přínosné. V praktické části se odkazuji na magisterský projekt, hru Pěnu dní (Boris Vian) a její realizaci. V neposlední řadě uvádím některé vlastní projekty v rámci tanečních představení a v nich použité zajímavé principy technologického řešení kostýmů.In my final Master´s thesis I focus on the costume´s progress from the basic habitus function. Therefore, I also mention crucial historical eras, which specified the form of costumes, predetermined its development and predicted tendencies, which might affect its evolution. I refer to its role in action stage design. In addition, there are examples of specific artists and their work. Furthermore, I also focus on the chapter about innovative materials and technologies, which may be very useful and highly beneficial for the costume design. In the practical section I refer to my Master´s project, play Froth on the Daydream (Boris Vian), and its realization. Apart from this, I also mention some others of my own projects, such as dance performances, and some attractive principles of technological solutions I have used.
Klíčová slova:
divadelní formy; divadelní kostýmy; experiment; funkce; principy; scénografie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8540