Název:
Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G. Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt
Překlad názvu:
Scenography of musical theatre. B. Martinů's and G. Neveuxe's opera "Julietta" - complex scenographic project
Autoři:
Tereba, Ján ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt
V prvej časti mojej bakalárskej práce budem rozoberať príčiny a obdobie vzniku surrealizmu, jeho prejavy ako vo sfére literárnej a filozofickej, tak aj jeho presahy do výtvarného umenia. Na jednotlivých príkladoch uvediem metódy surrealistickej obrazovej imaginácie. Popíšem vplyv surrealizmu na svetové a České divadlo a prehodnotím v akej miere divadlo vychádzalo zo surrealistickej metodiky. Analýza a snaha o rekonštrukciu inscenácií Julie aneb snář a Julietta aneb snář na základe získaných vedomostí. Vyvodenie záveru.
V druhej časti, venovanej vlastnému konceptu výtvarného riešenia, predstavím, na základe znalostí o surrealizme a divadle ovplyvneným surrealizmom, moje vlastné scénické a kostýmové riešenie k opere Bohuslava Martinů Julietta aneb snář.
V závere prepojím výsledky obsiahnuté v prvej časti s výsledným konceptom. Cieľom by malo byť zistiť, či a ako sa prejavili naštudované materiály na finálnej koncepcii.In the first part of my graduation thesis I will analyze the causes that stood behind birth of surrealism, its manifest on philosophy, literature and visual arts. I will demonstrate the methods of surreal visual poetics on several examples. I will describe the influence of surrealism on theatre in general and in Czech Republic and I will evaluate how (and which) much of these methods were used in the process. Analysis of and attempt to reconstruct the stage adaptations of Juliette ou la Clé de songes based on gained informations. Withdraw the results.
In the second part I will use knowledge from the first part in behalf of my own stage and costume design for the opera by Bohuslav Martinů: Julietta (the Key to dreams).
In the conclusion I will interface the results from the first part, with the final concept of stage design. The goal is to find out, if the gained information had effect on the concept of the stage design.
Klíčová slova:
Feuerstein, Bedřich, 1892-1936; hudební divadlo; Martinů, Bohuslav, 1890-1959. Julietta; Muzika, František, 1900-1974; Neveux, Georges, 1900-1982; scénografické řešení; surrealismus (literatura)
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8377