Název:
Vztah herce a diváka v různých divadelních prostorech
Překlad názvu:
The relationship of actor and spectator in various areas of theater
Autoři:
Balcar, Michal ; GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce popisuje vztahy mezi hledištěm a jevištěm a jejich vzájemné působení. Zabývá se vývojem divadelního prostoru v různých historických obdobích a pojmem site specific.Obsahuje souhrn základních pojmů týkajících se divadelního prostoru, diváka, publika, obecenstva a site specific. Opírá se o poznatky předních odborníků na daná témata. Cílem je analyzovat své dosavadní herecké zkušenosti nabyté ve školním divadle Disk i v různých divadelních i nedivadleních prostorech, zmapovat tendenci vývoje hlediště a jeviště a jejich následné působení na herecký výkon a celkový vjem publika. Vztah herce a diváka se v každém představení se vytváří díky mnohým faktorům, jako je sociální facilitace, podoba dramatického prostoru a proces jedinečné komunikace mezi těmi, kteří divadlo vytvářejí a jejich recipienty.This study describes the relationship between auditorium and stage and their mutual interaction. It addresses the development of theatrical space troughout different historical periods and the concept of site specific. It contains a summary of basic terms concerning theatrical space, spectator, auditorium and site specific. It is based on works of leading experts on the topic.The main objective of this study is to analyze my own acting experience gained in Univerzity Theatre Disk and other theatrical or non theatrical spaces, map the trends and development of auditorium and stage and their subsequent effect on actor´s performance and overall perception of the audience. The relationship between an actor and his audience in each specific performance is created due to many factors such as social facilitation, form of dramatic space and unique communication proces between those who create theatre and their recipients.
Klíčová slova:
Brecht, Bertolt, 1898-1956; epické divadlo; herectví; site-specific art; vzájemné působení jeviště a hlediště
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8354