Název:
Vplyv sociálnej triedy na vnímanie športových aktivít českých spotrebiteľov
Překlad názvu:
The Influence of Social Class on Perception of Sport Activities among Czech Consumers
Autoři:
Fišera, Marek ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá analýzou vplyvu sociálnej triedy na výber a frekvenciu športových aktivít v kontexte českého spotrebiteľa. Teoretická časť vymedzuje základné pojmy ako spotrebné chovanie, modely chovania spotrebiteľa a uvádza najvýznamnejšie stratifikačné teórie spolu so socioekonomickými klasifikačnými schémami. V analytickej časti prostredníctvom kvalitatívneho výskumu definuje vybrané sociálne podmienené aspekty ovplývňujúce výber a intenzitu športových aktivít. Výsledkom je analýza týchto aspektov využiteľná pre marketingové účely a skúmanie spotrebného chovania.Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu sociální třídy na výběr a frekvenci sportovních aktivit v kontextu českého spotřebitele. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako spotřební chování, modely chování spotřebitele a uvádí nejvýznamnější stratifikační teorie společně se socioekonomickými klasifikačními schématy. V analytické části, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, definuje vybrané sociálně podmíněné aspekty ovlivňující výběr a intenzitu sportovních aktivit. Výsledkem je analýza těchto aspektů využitelná pro marketingové účely a zkoumání spotřebního chování.The thesis deals with the influence of social class on the choice and frequency of sports activities in the context of Czech consumers. The theoretical part defines basic terms such as consumer behavior, models of consumer and outlines most important stratification theories, together with socio-economic classification schemes. The analytical part identifies through qualitative research a selection of socially-conditioned aspects influencing choice and intensity of sports activities. The thesis provides analysis of these aspects usable for marketing purposes and examination of consumer behavior.
Klíčová slova:
sociální třída; sportovní aktivity; spotřební chování; consumer behaviour; social class; sports involvement
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/48401