Název:
Networking neziskových organizací
Překlad názvu:
Networking of non-profit organizations
Autoři:
Belinová, Gabriela ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá networkingovými aktivitami a komunikací neziskových organizací a jejich zástupců s okolím. Networking představuje strategický nástroj, s jehož pomocí mohou neziskové organizace navázat kontakty a dosáhnout tak na nové příležitosti. Stejně jako subjekty působící v soukromém sektoru se však i neziskové organizace musí vyrovnávat s řadou překážek. Nejčastěji je to nouze o zdroje. Vzhledem k nedostatku finančních prostředků nemají neziskové organizace finance ani na zaměstnávání odborníků. Proto se můžeme v neziskových organizacích setkat s určitou dávkou neprofesionality. Chybí jim strategie a nemají nastaveny organizační procesy. Oblast komunikace s externími subjekty ani networkingové aktivity nejsou v tomto směru výjimkou. Tuto skutečnost však plně vynahrazují svojí energií a entuziasmem. Pracovníci neziskových organizací totiž nejsou motivováni finančně nýbrž snahou přispět dobré věci. Ze studie vyplývá, že pracovníci neziskových organizací se zajímají o nové trendy, kterými networking bezesporu je.This work deals with networking activities and communication of non-profit organizations and their representatives with external subjects. Networking is a strategic tool, which NGOs can use to make contacts and get new opportunities. As well as in the private sector non-profit organizations must deal with many obstacles. Most often it is a lack of resources. Due to lack of funds non-profit organizations cannot afford to employ experts. Therefore we can see that non-profit organizations struggle with a certain amount of unprofessionalism. They lack the strategy and they do not have set organizational processes. Communication with external subjects or networking activities are not an exception. This has been fully compensated with their energy and enthusiasm. Employees of non-profit organizations are not motivated financially but by doing a good thing. The study shows that employees of non-profit organizations are interested in new trends, what networking undoubtedly is.
Klíčová slova:
networking; neziskové organizace; sociální kapitál; teorie sítí; networking; non-profit organizations; social capital; theory of networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39572