Název:
Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům.
Překlad názvu:
Experience Economy. Danish Approach to the Cultural and Creative Industries
Autoři:
Vandělík, Jakub ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce "Zážitková ekonomika. Dánský přístup ke kulturním a kreativním průmyslům" se primárně zabývá fenoménem zážitkové ekonomiky v Dánsku, jejím hlavním cílem je analýza a představení specifického dánského přístupu ke kulturním a kreativním průmyslům. První kapitola se zabývá historicko-ekonomickým vývojem Dánska. Následující kapitola vymezuje zážitkovou ekonomiku na historickém vývoji a následně dánský přístup k tomuto konceptu. Třetí kapitola se zabývá hledáním spojitostí mezi zážitkovou ekonomikou v Dánsku a specifickým socioekonomickým prostředím Dánska. Dále autor popisuje vliv dánské vlády a politické scény na vývoj zážitkové ekonomiky. Závěrečná kapitola se zabývá ekonomickými dopady zážitkové ekonomiky.The diploma thesis entitled "Experience Economy. Danish Approach to the Cultural and Creative Industries" is primary concerned with mega-trend of experience economy in Denmark. Main purpose of this work is to analyze and intruduce specific Danish approach to the Cultural and Creative Industries. Author used diachronic and synchronic analysis. First chapter characterizes historical economic development of Denmark's state. Following chapter is focused on historical background of experience economy and on Danish approach to this concept. Third chapter discusses influence of Danish socioeconomic environment on Danish approach to experience economy. In the next chapter author analyzes Danish government's role in the development of this concept. Last chapter shows economic impacts of experience economy concept in Denmark.
Klíčová slova:
Dánsko; ekonomický růst; inovace; kreativní průmysly; kulturní politika; kulturní průmysly; zážitková ekonomika; creative industries; cultural and creative industries; cultural policy; Denmark; economic growth; experience economy; innovation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39633