Název:
Řešení informačních potřeb obchodního týmu v leasingové společnosti s využitím ICT nástrojů
Překlad názvu:
Resolution of the information needs of the sales team in the leasing company using ICT tools
Autoři:
Kosíková, Renáta ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Wiedermann, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] O informacích se dnes mluví jako o základním zdroji firmy, který je klíčový pro získání konkurenční výhody na trhu. Té lze dosáhnout nalezením relevantních informací, které jsou předpokladem pro tvorbu znalostí. Získané znalosti dávají firmám příležitost zlepšit svoji pozici vůči konkurentům rychlým nalezením požadovaných informací pro správné rozhodování. Proto tato diplomová práce řeší problematiku získávání relevantních informací, přičemž tuto problematiku vztahuje na praxi v leasingové společnosti. Aby společnost mohla takové informace nalézt, musí nejprve přesně definovat konkrétní informační potřeby pracovních rolí, a pak je může efektivně získávat využitím současných informačních technologií, konkrétně nástroji informačního managementu. Infomační management je významně ovlivňován rychle se měnícími trendy, mezi které řadíme Big Data, mobilitu, Cloud Computing, sociální média a další. Díky těmto trendům roste dynamicky každý den objem elektronicky zpracovávaných informací v různých formátech. Tento trend může znesnadňovat hledání relevantních informací. Díky specifikaci informačních potřeb a díky používání moderních nástrojů informačního managementu bude firma schopna nalézt požadované informace v kratším čase, nebo např. nalezne více informací za stejný čas než firma konkurenční. To jí umožní rychlejší a efektivnější rozhodování a přinese jí to výhodu oproti ostatním konkurentům na trhu.Nowadays information is considered as an essential company source, which is crucial for attaining a competitive advantage. The competitive advantage can be achieved by the acquisition of the relevant information, which is a prerequisite for knowledge creation. Acquired knowledge gives businesses an opportunity to improve their position against competitors quickly by finding the information required for the decision making. Hence the aim of this thesis is to examine the problem of acquisition of the relevant information, where this problem relates to the practice in a leasing company. In order to find the relevant information, the leasing company must precisely define its information needs so that it can obtain the relevant information more efficiently, in particular by using current information management tools. At present, information management is strongly affected by contemporary trends, such as Big Data, mobility, Cloud Computing, social media etc. As a consequence of these trends, volume of electronically processed information increases every day. Due to information oversaturation, information users may face the difficult information search problem. Using both modern information management tools and exactly defined information needs, the company shall obtain the relevant information in less time, or more information in the same time compared to the other firms. This might allow the company to make decisions more rapidly. In addition, information management tools are likely to uncover new contexts, of which the company was not aware.
Klíčová slova:
Big Data; Cloud Computing; data; informace; informační management; informační potřeba; leasingová společnost; mobilita; Big Data; Cloud Computing; data; information; information management; information need; leasing company; mobility
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40708