Název:
Marketing módnych značiek so zameraním na značku Zara
Překlad názvu:
Marketing fashion brands with a focus on ZARA
Autoři:
Droščáková, Jana ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Mráz, Otakar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca pojednáva o špecifikách módneho priemyslu a marketingu odevných značiek, pričom svoju pozornosť sústreďuje najmä na španielsku značku Zara. Účelom práce je ponúknuť čitateľovi prehľad marketingových metód a nástrojov, ktoré využívajú módne značky k oslovovaniu, získavaniu a udržovaniu svojich zákazníkov a špecifikovať, aké konkrétne formy marketingovej komunikácie využíva svetovo úspešná Zara. Hlavným cieľom práce je odhaliť či a ako túto komunikáciu vnímajú českí spotrebitelia, ako vnímajú samotnú značku a následne poskytnúť návrhy k zlepšeniu jej stávajúceho image. Prvá časť práce prináša prehľad dostupných teoretických poznatkov z oblasti módneho priemyslu a marketingu, a popisuje a charakterizuje marketingovú komunikáciu značky Zara. Druhá časť pozostáva z vlastného výskumu, ktorým som sa snažila priblížiť činnosť a pôsobenie značky v českom prostredí, poodhaliť marketingové ciele Zary v ČR a predovšetkým zistiť ako táto značka skutočne pôsobí na českých spotrebiteľov a či jej predstava o vlastnom positioningu korešponduje s výsledkami spotrebiteľského výskumu.Diplomová práce pojednává o specifikách módního průmyslu a marketingu oděvních značek, přičemž svou pozornost soustřeďuje zejména na španělskou značku Zara. Účelem práce je nabídnout čtenáři přehled marketingových metod a nástrojů, které využívají módní značky k oslovování, získávání a udržování svých zákazníků a specifikovat, jaké konkrétní formy marketingové komunikace využívá světově úspěšná Zara. Hlavním cílem práce je odhalit zda a jak tuto komunikaci vnímají čeští spotřebitelé, jak vnímají samotnou značku a následně poskytnout návrhy k zlepšení jejího stávajícího image. První část práce přináší přehled dostupných teoretických poznatků z oblasti módního průmyslu a marketingu, a popisuje a charakterizuje marketingovou komunikaci značky Zara. Druhá část sestává z vlastního výzkumu, kterým jsem se snažila přiblížit činnost a působení značky v českém prostředí, poodhalit marketingové cíle Zary v ČR a především zjistit jak tato značka skutečně působí na české spotřebitele a zda její představa o vlastním positioningu koresponduje s výsledky spotřebitelského výzkumu.The diploma thesis concerns with the specifics of fashion industry and marketing of fashion brands, with a closer focus and attention on a Spanish clothing brand Zara.The purpose of this work is to offer the reader an overview of marketing methods and tools used by fashion brands to reach, get and keep customers and to specify the actual forms of marketing communication used by the renowned Zara. The goal of the thesis is to find out the awareness of these marketing tools among Czech customers, what they think of the brand itself and then provide suggestions to improve its existing image. The first part gives an overview of available theory on fashion industry and marketing, and it describes and characterises the marketing communication of Zara. The second part is based on own marketing research with the purpose of defining the activity of the brand in Czech environment and unveiling the marketing goals of Zara in the Czech Republic. The aim is to find out the impact of the brand on Czech consumers and whether its idea of own positioning corresponds with the outcome of the consumer reasearch.
Klíčová slova:
fast fashion; hloubkový rozhovor; marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; móda; módní značka; oděvní značka; reklama; vizuální merchandising; výzkumní komunita; Zara; advertising; clothing brand; fashion; fashion brand; fast fashion; in-depth interview; market research communities; marketing; marketing communication; marketing mix; visual merchandising; Zara
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41157