Název:
Chorvatsko: ekonomika a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Překlad názvu:
Croatia: economy and position in the international tourism market
Autoři:
Šarbortová, Kateřina ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Brůžková, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá ekonomikou Chorvatska a postavením této země na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Předmětem diplomové práce je rozbor Chorvatska z hlediska jeho ekonomiky a cestovního ruchu v souvislosti s přistoupením této země do Evropské unie. Cílem práce je provedení analýzy makroekonomických ukazatelů ekonomiky a vyhodnocení postavení Chorvatska v rámci trhu mezinárodního cestovního ruchu současně se zhodnocením konkurenceschopnosti země v obou oblastech. V první části práce je zhodnocena ekonomická situace Chorvatska a jeho konkurenceschopnost. Vzhledem ke vstupu Chorvatska do Evropské unie je provedena komparace vybraných makroekonomických ukazatelů s členskými státy. V další části se práce zaměřuje na cestovní ruch Chorvatska, jeho charakteristiku a vyhodnocení konkurenceschopnosti a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Na závěr práce popisuje problematické oblasti a aktuální politiky cestovního ruchu Chorvatska.The diploma thesis is focused on Croatia's economy and position in the international tourism market. The object of the thesis is a study of Croatia's economy and tourism in connection with its accession to the European Union. The aim of the thesis is to analyse macroeconomic indicators and evaluate position of Croatia in the international tourism market along with assessment of competitiveness in both areas. First part of the thesis evaluates economic situation of Croatia and its competitiveness. Considering Croatia's accession to the European Union, the thesis provides a comparative analysis of selected macroeconomic indicators with those of member states. The next part of the thesis is focused on tourism in Croatia, its characteristics and evaluation of competitiveness and position in the international tourism market. In the last part, the diploma thesis describes problematic areas and current policies of tourism in Croatia.
Klíčová slova:
Chorvatsko; Evropská unie; konkurenceschopnost; mezinárodní cestovní ruch; competitiveness; Croatia; European Union; international tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40533