Název:
Oceňování společnosti Model Obaly, a.s.
Překlad názvu:
The evaluation of company Model Obaly, a.s.
Autoři:
Šidák, Martin ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Erlitz, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá oceněním společnosti Model Obaly, a.s. Hlavním cílem práce je stanovení tržní hodnoty společnosti k 1. 5. 2014 pro potenciálního externího investora. Pro samotné ocenění podniku je použita výnosová metoda diskontovaného peněžního toku pro akcionáře a věřitele (FCFF). Pro správné stanovení tržní hodnoty společnosti Model Obaly, a.s. je také zpracována finanční a strategická analýza, které patří mezi vedlejší cíle diplomové práce. V rámci strategické analýzy autor provedl rozbor makro a mikroprostředí pomocí PEST, SWOT analýzy a Porterovy analýzy 5 konkurenčních sil. Finanční analýza zahrnuje jak horizontální, tak vertikální rozbor účetních výkazů, analýzu poměrových ukazatelů a ekonomické přidané hodnoty. V rámci procesu ocenění společnosti je vypracován finanční plán, s jehož pomocí je stanovena tržní hodnota společnosti k 1. 5. 2014.The thesis focuses on the evaluation of company Model Obaly, a.s. The main goal is to quantify the market value of the company for the potential external investor. The estimated value refers to May 1st, 2014. The yield method of discounted free cash flow to the firm (FCFF) is applied for the company evaluation. Among others, there is financial and strategic analysis developed as minor goals of the thesis. Within strategic analysis, the author has conducted an examination of macroeconomic and microeconomic environment. The examination is carried out with PEST, SWOT analysis and Porter's five forces analysis. Financial analysis includes horizontal and vertical analysis of financial statements, ratio analysis and an examination of an indicator economic value added. Within the process of the evaluation there is evolved a financial plan, based on which is quantified the market value of the company to May 1st, 2014.
Klíčová slova:
Hodnota podniku; Model Obaly, a.s.; Oceňování; Enterprise value; Evaluation; Model Obaly, a.s.
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41506