Název:
Transfer výroby do Číny
Překlad názvu:
Transfer of production to China
Autoři:
Janek, Michal ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jezný, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca je zameraná na problematiku transferu výroby do Číny. Cieľom práce je zhodnotiť potenciál Číny z pohľadu firiem a investorov a na príklade medzinárodnej spoločnosti poukázať nie len na tradičné možnosti vstupu na čínsky trh, ale aj na špecifickú možnosť, ktorá plne zohľadňuje potreby výrobných spoločností. Práca sa tiež venuje posúdeniu konkurencieschopnosti čínskej ekonomiky, kultúrnym špecifikám a porovnaniu jednotlivých možností vstupu na čínsky trh. Praktická časť je zameraná na analýzu podniku z polygrafického priemyslu, ktorý presunul časť výroby do Číny. V závere sú formulované odporúčania pre ďalší rozvoj spoločnosti na čínskom trhu.Diplomová práce je zaměřena na problematiku transferu výroby do Číny. Cílem práce je zhodnotit potenciál Číny z pohledu firem a investorů a na příkladu mezinárodní společnosti poukázat nejen na tradiční možnosti vstupu na čínský trh, ale i na specifickou možnost, která plně zohledňuje potřeby výrobních společností. Práce se také věnuje posouzení konkurenceschopnosti čínské ekonomiky, kulturním specifikům a srovnání jednotlivých možností vstupu na čínský trh. Praktická část je zaměřena na analýzu podniku z polygrafického průmyslu, který přesunul část výroby do Číny. V závěru jsou formulovány doporučení pro další rozvoj společnosti na čínském trhu.The thesis is focused on transfer of production to China. The aim of the thesis is to evaluate the potential of China from the perspective of companies and investors, and on the example of the international company to highlight not only the traditional ways of entering the Chinese market, but also the specific method that considers the needs of manufacturing companies. Thesis also contains the assessment of competitiveness of the Chinese economy, cultural differences and comparison of the various forms of entering the Chinese market. The practical part is focused on the analysis of enterprise from the polygraphic industry which has transferred part of its assembly processes to China. Conclusion contains recommendations for further development of the company on the Chinese market.
Klíčová slova:
analýza konkurenceschopnosti; formy vstupu na zahraniční trh; joint venture; transfer výroby; WFOE; zastupitelská kancelář; Čína; analysis of competitiveness; China; forms of entry into foreign markets; joint venture; representative office; transfer of production; WFOE
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40388