Original title:
Strategické řízení distributora nátěrových hmot
Authors:
Sýkorová, Magdalena Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na strategické řízení distributora nátěrových hmot. Hlavním cílem této práce je identifikovat konkurenční pozici zvolené společnosti za pomoci matice SPACE, na základě které budou navrženy potenciální strategické alternativy. Pro analyzování vnějšího prostředí je použita metoda PESTE. Vnitřní prostředí je zmapováno pomocí rozšířeného marketingového mixu a finanční analýzy, která je doplněna o porovnání s hlavními konkurenty v odvětví. Na základě výsledků z analýz jsou formulovány možné strategie pomocí generických strategií, SPACE matice a SWOT matice. Na závěr jsou vybrány strategie vhodné pro implementaci -- propagace ve specializovaných časopisech, využití externí dopravy, vytvoření referenčních listů.This thesis is focuses on the strategic management of the distributor of paints. The main objective of this work is idetify the companys competitive position selected with the help of SPACE matrix, based on will be sesigned potential strategic alternatives. For analyze the external environment is used PESTE. Internal environment has been mapped using the extended marketing mix financial analysis, which is complemented by comparison with main competitors in the industry. Based on the results of analyzes possible strategies are formulated using generic strategies, SPACE matrix and SWOT matrix. At the conclusion are chosen strategy suitable for implementation - the promotion in specialized magazines, the use of external traffic, creating reference sheet.
Keywords:
analýza prostředí; distribuce nátěrových hmot; finanční analýza; generické strategie; protipožární nátěry; SPACE matice; strategický management; SWOT matice