Original title:
Analýza chování spotřebitelů na trhu s bytovým nábytkem
Authors:
Hlaváčová, Kristýna Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na analýzu chování spotřebitelů na trhu s bytovým nábytkem. Cílem je zjistit, jak probíhá nákupní rozhodovací proces, stanovit klíčová kritéria podle kterých se spotřebitelé rozhodují, definovat typ prodejen, které spotřebitelé při nákupu volí nejčastěji a zjistit názory na spokojenost s nabídkou trhu. První část práce je teoretická. Popisuje marketing, nákupní chování spotřebitelů, faktory které je ovlivňují, podle čeho se rozhodují a také jejich typologii. Zabývá se taktéž marketingovým výzkumem a procesy které zahrnuje. Vlastní část práce je zpracována na základě provedeného primárního výzkumu, kdy data byla získána pomocí marketingového výzkumu za využití dotazníku. Nejčastěji spotřebitelé pro svůj nákup volí velkoplošné prodejce, rozhodující je pak pro ně osobní dřívější zkušenost a návštěva samotné prodejny. Při výběru zboží je pro spotřebitele nejdůležitější viditelná cena.This thesis is focused on the analysis of consumer behaviour in the market for household furniture. The aim is to identify the process of decision making during shopping, determine the consumers' decision making key criteria, define the type of the stores consumers select the most and ascertain the views on satisfaction with market supply. The first part of the thesis is theoretical. It describes marketing, consumers' behaviour and the factors that affect them, how they make decisions and also their typology. The thesis also deals with marketing research and processes it includes. Own part of the work is processed on the basis of primary research, where the data were obtained by marketing research questionnaire. Most often the consumers select for their shopping large retailers. However, their decision is also based on previous experience and the visit to the store itself. The most important is visible price of the product for the consumer when selecting particular products.
Keywords:
chování spotřebitele; faktor; marketingový výzkum; nábytek