Original title:
Consumer behaviour on the wine market compared in selected countries of the EU
Authors:
Fialová, Dagmar Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis deals with the issue of consumer behaviour on the wine markets of selected countries of the EU, these are the Czech Republic, Croatia and France. The work is divided into two main parts. The first one shows the literature review of marketing research and consumer behaviour. The second one is based on practical analysis of wine industry and on results of own market research in form of questionnaire. One chapter is devoted to analysis of the results of this survey. Last section of practical part consists of practical recommendations for the new wine bar based on the results of the research.Práce pojednává o problematice chování spotřebitele na trhu s vínem ve vybraných zemích EU, tyto země jsou Česká republika, Chorvatsko a Francie. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První ukazuje literární východiska marketingového výzkumu a chování spotřebitele. Druhá je založena na praktické analýze trhu s vínem a na výsledcích vlastního marketingového výzkumu formou dotazníku. Jedna kapitola je věnována analýze výsledků tohoto výzkumu. Poslední část je věnována praktickým doporučením pro nový vinný bar, které jsou založeny na výsledcích výzkumu.
Keywords:
chování spotřebitele; dotazník; marketingový výzkum; víno