Název:
Umění jako nástroj marketingu
Překlad názvu:
The art as a marketing tool
Autoři:
Smrčková, Jana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Leiss, David (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je nabídnout čtenáři ucelenější pohled na možnosti využití umění v marketingu. Stěžejní část se věnuje plakátové tvorbě, vzniku pojmu plakátu jakožto nástroje pro přiblížení zboží a služeb veřejnosti, až po současnou situaci a nastínění nepřeberných možností tohoto reklamního prvku. Dále jsou do práce zahrnuty i další formy kombinace marketingu s uměním, a to propojení grafického designu s celkovou tváří firmy. Vzhledem k vysoké úrovni grafické tvorby v České republice není nutné chodit daleko, proto se autorka textu zaměřuje převážně na tvorbu domácí a pozastavuje se nad konkrétními příklady firemního stylu. Součástí práce je i analytická část, konkrétně průzkum orientace veřejnosti v této problematice pomocí dotazníku. Cílem bylo zjistit, jak propojení marketingu a umění na lidi působí, co si o něm myslí a jaké konkrétní projekty jsou v nejširším povědomí, tudíž nejúspěšnější.The goal of this thesis is to present the reader with a more comprehensive picture of using the art as a marketing method. The fundamental focus is dedicated to poster art, from its origins (as a tool for bringing the goods and services closer to the public), up to its contemporary role and many possibilities of this advertising tool. The thesis further covers more forms and combinations of art and marketing, like interconnection of graphic design with corporate identity. As the standards of the graphic design in the Czech Republic are very high, the author concentrates mainly on domestic creative activities and presents concrete examples of corporate identities. The analytic chapter of the thesis is presented by a questionnaire research of public orientation in the matter. The target of the analysis was to discover, whether an how the art and marketing interconnection affects people, what they think about it and what particular (hence most successful) projects are taken in public awareness.
Klíčová slova:
firma; marketing; plakát; reklama; styl; umění; advertisement; art; corporate; design; marketing; poster
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22890