Original title:
Habit Formation in Consumption: A Meta-Analysis
Authors:
Havránek, Tomáš ; Rusnák, Marek ; Sokolova, Anna Document type: Studies ISSN: 1803-7070
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Česká národní banka Series:
Working paper series, volume: 3/2015 Abstract:
[eng][cze] We examine 567 estimates of habit formation from 69 studies published in peer-reviewed journals. In contrast to previous results for most fields of empirical economics, we find no publication bias in the literature. The median estimated strength of habit formation equals 0.4, but the estimates vary widely both within and across studies. We use Bayesian model averaging to assign a pattern to this variance while taking into account model uncertainty. Studies using micro data report consistently smaller estimates than macro studies: 0.1 vs. 0.6 on average. The difference remains large when we control for 21 other study aspects, such as data frequency, geographical coverage, variable definition, estimation approach, and publication characteristics. We also find that estimates of external habit formation tend to be substantially larger than those of internal habits, that evidence for habits weakens when researchers use higher data frequencies, and that estimates differ systematically across countries.V tomto článku analyzujeme 567 odhadů tvorby zvyků ve spotřebě zveřejněných v 69 studiích publikovaných v recenzovaných časopisech. Na rozdíl od předchozích výsledků pro většinu oborů empirické ekonomie v této literatuře nenalézáme žádné stopy publikační selektivity. Mediánový odhad síly tvorby zvyků dosahuje hodnoty 0,4, ale jednotlivé odhady se značně liší mezi studiemi i v rámci studií. K vysvětlení rozdílů mezi odhady využíváme metodu bayesovského modelového průměrování, které bere v úvahu modelovou nejistotu. Studie, které používají mikroekonomická data, prezentují konzistentně nižší odhady než studie, které se spoléhají na makroekonomická data: v průměru 0,1 oproti 0,6. Tento rozdíl zůstává velký, i když bereme v úvahu 21 dodatečných aspektů studií, jako jsou frekvence použitých dat, geografické pokrytí, definice proměnných, metoda odhadu a publikační charakteristiky. Naše výsledky dále naznačují, že odhady externí tvorby zvyků jsou obvykle výrazně vyšší než odhady interních zvyků, že odhadnutá tvorba zvyků bývá nižší na vyšších frekvencích dat a že odhady se systematicky liší mezi zeměmi.
Keywords:
Bayesian approach; Bayesian model averaging; consumer psychology; consumption; habit formation; meta-analysis; publication bias; Bayesovské modelové průměrování; bayesovský přístup; meta-analýza; psychologie spotřebitele; publikační selektivita; spotřeba; tvorba zvyků Note: Cílem publikací České národní banky z řady Working Papers je informovat o výsledcích výzkumných projektů ČNB a dalších výzkumných aktivit zaměstnanců ČNB i externích spolupracovníků. Řada Working Papers má za cíl uveřejňovat původní výzkum relevantní pro centrální banky. Publikace z řady Working Papers jsou mezinárodně oponovány. Oponentní řízení jsou organizována samostatným odborem ekonomického výzkumu ČNB. Zveřejňování publikací z této řady má podnítit diskuzi. Jejich obsah vyjadřuje názory autorů, a nemusí tedy vyjadřovat oficiální stanovisko České národní banky.
Rights: This work is protected under the Copyright Act No. 121/2000 Coll.