Název:
Kulturní zvláštnosti obchodního jednání v Latinské Americe
Překlad názvu:
Cultural differences of doing business in Latin America
Autoři:
Mejdrová, Jana ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Müllerová, Frantriška (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou obchodního jednání v Latinské Americe. Cílem této práce je analyzovat faktory ovlivňující jednotlivé části i celkový průběh jednání s partnery ze zemí Latinské Ameriky. Pochopení kulturních specifik je nezbytnou podmínkou pro navázání perspektivních obchodních vztahů. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o obecné charakteristice Latinské Ameriky, kam spadají geografické údaje, historie či současná politická a ekonomická situace. Druhá kapitola se věnuje možným překážkám úspěšného obchodního jednání. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými kulturními odlišnostmi a typickými charakterovými rysy latinskoamerických obchodníků. Čtvrtá kapitola popisuje celkový průběh obchodního jednání od úvodní fáze až po podpis kontraktu. Poslední kapitola vychází z výzkumu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a porovnává předchozí závěry se zjištěnými hodnotami Hofstedeho indexů.This bachelor's thesis focuses on business practices in Latin America. It's aim is to analyze factors which affect the individual components and overall progress of negotiations with business partners from Latin America. Understanding underlying cultural norms is a necessary requirement in order to establish promising business relationships. The thesis is divided into five chapters. The first chapter discusses the general characteristics of Latin America, which includes geographical information, history, and the current political and economic situation. The second chapter examines potential barriers to successful business negotiations. The third chapter deals with the various cultural differences and typical character traits of Latin American businessmen. The fourth chapter describes the overall conduct of business practices from the initial phase to the signing of a contract. The final chapter is based on Geert Hofstede's research of cultural dimensions and compares his conclusions with previous findings.
Klíčová slova:
kulturní odlišnosti; Latinská Amerika; obchodní jednání; cultural differences; doing business; Latin America
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22231