Original title:
Studenti jako cílová skupina jazykových škol
Authors:
Žujová, Jana Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce má za cíl definovat hlavní charakteristiky chování studentů jako potenciálních zákazníků jazykových škol a následně formulovat doporučení pro tvorbu vhodné nabídky tomuto segmentu. Klíčové výsledky práce vycházejí z kvantitativních a kvalitativních šetření mezi studenty, jazykovými školami a absolventy. Byly identifikovány rozdíly mezi studenty v rámci stupně studia, typu školy i ročníků. Výsledná doporučení byla proto stanovena pro jednotlivé dílčí segmenty cílové skupiny. Jejich aplikace je obsažena v případové studii na jazykové škole PM-Lingua s.r.o. ve Vyškově.The objective of this diploma thesis is to define main characteristics of students' behaviour as potential customers of language schools and formulate recommendation for a creation of the suitable offer for this segment. Key results emerge from quantitative and qualitative research among students, language schools and graduates. The differences were identified between students -- according to the level of studies, type of school and even year of study. Due to this fact, final recommendations were determined for individual segments of the target group. Their application can be found in a case study of language school PM-Lingua s.r.o. in Vyškov.
Keywords:
jazyková škola; komunikační strategie; kurzy cizího jazyka; marketing služeb; nástroje propagace; segmentace; spotřebitelské chování