Original title:
Spotřebitelské chování mladých lidí na trhu biopotravin
Authors:
Kocourková, Kristýna Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] KOCOURKOVÁ, Kristýna. Spotřebitelské chování mladých lidí na trhu biopotravin. Brno, 2014. 116 s. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce: Ing. Martin Souček, Ph.D. Práce se zabývá spotřebitelským chováním mladých lidí na trhu s biopotravinami. Trh s biopotravinami je v České republice rychle rostoucím trhem posledních let. Vlastní práce využívá metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu, a to konkrétně Focus Groups, dotazníkového šetření a osobních rozhovorů se spotřebiteli a producenty biopotravin. Z výsledků práce je sestaven model chování spotřebitele a segment, na který by se subjekty na trhu měly zaměřit. Práce obsahuje také marketingová doporučení využitelné v praxi.KOCOURKOVÁ, Kristýna. Consumer behaviour of young people on the market with organic food. Brno, 2014. 116 p. Master thesis. Mendel University in Brno, Faculty of Business and Economics. Thesis supervisor: Ing. Martin Souček, Ph.D. This thesis deals with consumer behaviour of young people on the market with organic food. In the past recent years the market with organic food has been growing fast in the Czech Republic. Qualitative and quantitative research have been used in the practical part of the thesis, specifically Focus Groups, questionnaire and depth interviews with consumers of organic food and their producers. Based on the results of the research, a model of consumer behaviour and a segment on which the producers should concentrate have been created. The thesis also suggests marketing recommendations which could be practically used.
Keywords:
biopotraviny; farmářské trhy; focus group; spotřebitelské chování