Název:
Podnikatelská etika a platební morálka v kontextu s kulturou jednotlivých národů
Překlad názvu:
Business ethics and payment behaviour in context with cultural differences
Autoři:
Suchánková, Teresa ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pavlíková, Ingrid (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá podnikatelskou etikou v kontextu s kulturními odlišnostmi jednotlivých národů. První kapitola se zabývá etymologií etiky a vysvětluje rozdíl mezi etickým konfliktem a etickým dilema. Druhá kapitola odpovídá na otázku proč se chovat morálně a znázorňuje implementaci etiky do podnikatelského prostředí. Dále se práce věnuje etice na mezinárodním poli. Zabývá se problematikou etiky v multinacionálních korporacích a vysvětluje složitost zavedení morálních norem do pracovního prostředí danou specifiky individuálních národů. Další část práce tvoří praktický výzkum vnitřního prostředí firmy, tedy výzkum postoje zaměstnanců vůči jejímu etickému kodexu a normám. Na druhé straně práce analyzuje také vnější okolí společnosti a to pomocí platební morálky jejich klientů.The thesis deals with business ethics in context with cultural differences of individual nations. The first chapter describes ethics etymology and clarifies the distinction between ethical conflict and dilemma. The second chapter gives an answer to the question why we should act ethically and illustrates the implementation of ethics to the business environment. Furthermore, the thesis deals with international ethics. It demonstrates the ethics in multinational corporations and points out to the complexity of the implementation of different moral principles to the business environment given by the numeral specifics of individual nations. Rest of the thesis consists of a practical analysis of the inner business environment in an unnamed international company. The analysis particularly concentrates on the attitude of its employees towards the code of ethics. On the other hand, the thesis also examines the outside business environment, particularly the payment behavior of the company's clients.
Klíčová slova:
etika; kultura; platební morálka; culture; ethics; payment behaviour
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21839