Název:
Taneční interpret - způsoby a odlišnosti formování profesionálního tanečního interpreta na pražských tanečních konzervatořích založených po roce 1989
Překlad názvu:
Dance artist. The ways and the differences of forming a professional dance artist at the dance conservatories in Prague founded after the year 1989.
Autoři:
Výborná, Nela ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o třech tanečních konzervatořích, které byly založeny po roce 1989 a vyskytují se na území hlavního města Prahy. Jedná se o Konzervatoř Duncan centre, Taneční centrum Praha a Taneční konzervatoř Ivo Váni - Psoty v Praze. Všechny tyto instituce se věnují střednímu a vyššímu odbornému vzdělání v oboru tanec, ale každá zcela odlišným způsobem. Právě tyto způsoby, cesty, styly a odlišnosti jakými vzdělávají budoucího českého profesionálního tanečníka, jsou zde hlavním předmětem zkoumání. Tato práce dále obsahuje charakteristiku, historii a studijní programy jednotlivých konzervatoří, ukazuje příklady nejvýznamnějších tanečních interpretů za dobu jejich trvání. Na závěr vše shrnují ukázky anonymních dotazníků na studenty a absolventy těchto škol.This diploma thesis is focused on three dance conservatories located in the heart of Czech Republic´s capital city Prague, founded after the year 1989. The three dance conservatories of focus are the Duncan Centre Conservatory, Dance Center Prague and Dance Conservatory of Ivo Váňa - Psota in Prague. All of these conservatories provide both full secondary education, and higher secondary education in dance; however, what makes them different is their unique teaching technique. The means by which they teach, how they apply different ways, forms and styles to shape the incoming professional czech dancer, are precisely the main points covered in this research. The thesis also contains the chacteristics, history, education programme and examples of the most important dance artists in the history of these conservatories. In conclusion, are summarized samples of anonymous questionnaries for students and graduates of these schools.
Klíčová slova:
tanec; taneční pedagogika
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8113