Název:
Segmentace trhu a shluková analýza
Překlad názvu:
Market segmentation and cluster analysis
Autoři:
Zuzák, Jaroslav ; Vilikus, Ondřej (vedoucí práce) ; Hebák, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o možnostech využití statisticko-analytických nástrojů při segmentaci trhu, tedy marketingového konceptu, který je v úvodu práce stručně představen. Teoretická část je soustředěna především na problematiku shlukové analýzy - nejznámější a nejčastěji používané algoritmy, jejich předpoklady a z toho plynoucí možnosti využití a případná omezení. V praktické části je provedena segmentační studie návštěvníků galerií a muzeí na základě proměnných životního stylu a volnočasových aktivit. Segmenty jsou dále popsány i pomocí jiných proměnných, aby si čtenář mohl vytvořit plastičtější obraz o jednotlivých segmentech návštěvníků či "nenávštěvníků" galerií a muzeí.This bachelor thesis deals with possibilities of statistic-analytical tools in market segmentation (i.e. a marketing concept), which is introduced as well. The theoretical part focuses on cluster analysis and its best-known algorithms, their assumptions and from those following possible usefulness and potential limitations. In the practical part a segmentation study of gallery and museum visitors is conducted on the basis of lifestyle and leasuretime activities variables. The resulting segments are profiled using other variables to create a more real-life image of the visitors and nonvisitors of galleries and museums.
Klíčová slova:
návštěvnost galerií a muzeí; návštěvníci galerií a muzeí; segmentace trhu; shluková analýza; cluster analysis; frequency of visits of galleries and museums; market segmentation; visitors of galleries and museums
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21734