Original title:
Vliv barev na nákupní rozhodování spotřebitele
Authors:
Dreslerová, Nikola Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je navrhnout metodiku pro používání barev v marketingu a tuto navrženou metodiku demonstrovat v praxi na konkrétních produktech grafického designu. K získání informací je využito dotazníkového šetření. Pro bližší zjištění chování lidí, jejich názorů a postojů je s částí respondentů vyplněn dotazník osobně s prostorem pro diskuzi. Výsledky šetření jsou statisticky a graficky zpracovány. Vlastí práce je věnována prezentaci výsledků marketingového výzkumu a návrhu metodiky pro používání barev. Navržená metodika je aplikována na konkrétní produkty grafického designu.The aim of this thesis is to suggest a methodics for using colors in marketing and this methodics demonstrate in practice on the specific products of graphic design. To obtain information is used questionnaire investigation. For further determine behaviour of people, their opinions and attitudes is with the part of the respon-dents completed the questionnaire personally with the space for discussion. The results are statistically and graphically analyzed. The attention of the work itself is devoted to the presentation of the marketing research results and to the proposals of methodics for using colors. This methodics is applied to specific products of graphic design.
Keywords:
barva; marketingový výzkum; nákupní rozhodování spotřebitele; obal výrobku; obalový design; teorie barev