Název:
Marketingová orientácia pri ďalšom rozvoji pekárne
Překlad názvu:
Marketing orientation of the further development of bakery
Autoři:
Soroková, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Pri budovaní úspešného podniku má marketing v dnešnej dobe nezastupiteľnú úlohu. Schopnosť poznať svojho zákazníka je rozhodujúcim faktorom v boji s konkurenciou a získaní požadovaného miesta na trhu. Téma tejto bakalárskej práce je venovaná práve marketingovej orientácii pri ďalšom rozvoji malej firmy, ktorá na základe konkrétneho podniku demonštruje jeden z možných prístupov k marketingovej stratégii. Úvodná časť práce je venovaná teoretickým východiskám marketingovej stratégie, ktorá je následne v druhej časti aplikovaná na malú pekáreň, ktorá sa snaží o získanie lepšej tržnej situácie a o upevnenie lojality jej zákazníkov. Hlavné ťažisko práce teda spočíva vo vyhodnotenom dotazníku, zameranom na známosť a spokojnosť zákazníkov s výrobkami a službami danej firmy. Na základe výsledkov výskumu sú potom v závere uvedené určité odporúčania, smerujúce k dosiahnutiu požadovaného stavu.Při budování úspěšného podniku má marketing v dnešní době nezastupitelnou úlohu. Schopnost znát svého zákazníka je rozhodujícím faktorem v boji s konkurencí a získání požadovaného místa na trhu. Téma této bakalářské práce je věnováno právě marketingové orientaci při dalším rozvoji malé firmy, která na základě konkrétního podniku demonstruje jeden z možných přístupů k marketingové strategii. Úvodní část práce je věnována teoretickým východiskům marketingové strategie, která je následně v druhé části aplikovaná na malou pekárnu, která se snaží o získání lepší tržní situace a o upevnění loajality jejích zákazníků. Hlavní těžiště práce proto spočívá ve vyhodnoceném dotazníku, zaměřeném na známost a spokojenost zákazníků s výrobky a službami dané firmy. Na základě výsledků výzkumu jsou pak v závěru uvedená některá doporučení, směřující k dosažení požadovaného stavu.Nowadays marketing has an irreplaceable role in building successful business. Ability to know your customer is crucial factor in the fight against competition and in order to obtain the required position on the market. The topic of this thesis is devoted to the marketing orientation of the further development of a small firm which on an example of specific company demonstrates a possible approach to marketing strategy. The introductory part is devoted to theoretical baseline of marketing strategy, which is subsequently applied in the second part on a small bakery, which seeks to obtain better a market position and strengthen the loyalty of its customers. The main focus of the work thus lies in the questionnaire, focused on awareness and customer satisfaction with products and services of the company. Based on the research results in the end there are listed certain recommendations towards achieving the desired state.
Klíčová slova:
analýza; marketingová orientace; marketingový mix; marketingový výzkum; analysis; marketing mix; marketing orientation; marketing research
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21306