Název:
Vliv technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby
Překlad názvu:
Influence of technologies on the music industry in terms of music distribution
Autoři:
Labská, Julie ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šťástka, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby. V úvodních kapitolách je pro zasvěcení do tématu popsána změna vnímání a tvorby hudby v čase a vývoj technologií s hudbou souvisejících v historickém kontextu. Dále se práce soustředí zejména na současné technologie, tedy digitalizaci a internet, změny, které s jejich rozšířením distribuce hudby prodělala, a legislativní rámec související se sdílením a stahováním hudby prostřednictvím internetu. V reakci na zvyšující se intenzitu porušování autorských práv neautorizovaným šířením hudby a tím vyvolaný pokles prodejů fyzických nosičů bylo zástupci hudebního průmyslu vytvořeno několik dílčích strategií na podporu legálního rozšiřování online služeb poskytujících hudbu a zvyšování povědomí společnosti o autorských právech. Práce analyzuje a hodnotí tyto strategie a na základě historického vývoje a současné situace odhaduje budoucí vývoj hudebního průmyslu. Dílčím cílem práce je zhodnocení, zda má prodej fyzických nosičů budoucnost jako hlavní zdroj příjmů hudebního průmyslu či nikoliv.Diploma thesis deals with the influence of technologies on the music industry in terms of music distribution. In the first part the two major issues are discussed for deeper understanding of the topic. The change of perception and creation of music over certain period of time and the development of technologies related to music in historical context. Following chapters are mainly focused on current technologies, digitalization and the internet, and global turnovers which have had impact on distribution of music as a consequence of technological spread. In addition to this, the issue of legal aspects related to sharing and downloading music via internet is described. The strategies have been created and adopted by the music industry representatives as a response to the situation of increasing intensity of infringing copyright law by unauthorized sharing and decreasing number of physical media sales. The goal of these strategies has been aimed at support expansion of online music services and raising of public copyright awareness. The work analyses and assesses above mentioned strategies and estimates the possible future development of music industry. Assumptions are created on the basis of historical background and current situation. The partial objective is to evaluate whether the sales of physical media have future as a main source of income for music industry or not.
Klíčová slova:
autorské právo; digitalizace; distribuce hudby; fyzické nosiče; hudební online služby; hudební průmysl; inovace; internet; internetové pirátství; online prodeje; strategie; business strategy; copyright; digitalization; innovations; internet; internet piracy; music distribution; music industry; online music services; online sales; physical albums
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35917