Název:
Srovnání profilu stěžovatelů u evropského ombudsmana a žalobců u Tribunálu
Překlad názvu:
Comparison of profile of the complainants before European ombudsman and claimants before the Tribunal
Autoři:
Slaběňáková, Andrea ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Bortel, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Jedním z práv občanů Evropské unie, fyzických osob s bydlištěm a právnických osob se statutárním sídlem v jednom z členských států Evropské unie, je právo stěžovat si u Evropského veřejného ochránce práv, popřípadě podat žalobu k Soudu první instance, tzv. Tribunálu. Na obě instituce se mohou fyzické a právnické osoby obrátit v obdobných případech, formální a obsahové náležitosti podáni jsou však rozdílné. Cílem této práce je zjistit, zda tyto formální a obsahové náležitosti představují překážku pro některé skupiny osob při ochraně jejich práv a zda se "nemajetní" častěji obracejí o pomoc k Evropskému veřejnému ochránci práv a "majetní" k Tribunálu.One of the rights of EU citizens is to complain before the European ombudsman or to claim before Tribunal. Both physical and legal persons can turn to these European institutions. There are formal and procedural differences in requirements for a claim or for a complaint. The aim of this thesis is to find out, if these requirements mean an obstacle in protecting their rights for some group of persons. I also test My hypothesis that poor persons turn to the European ombudsman, whearas wealthy persons turn to the Tribunal.
Klíčová slova:
Aktivní legitimace; Evropský veřejný ochránce práv; Nařízení č. 1049/2001; Společenský profil stěžovatelů a žalobců; Tribunál; Active authorization; European ombudsman; Regulation nr. 1049/2001; Social profile of the complainants and claimants; Tribunal
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32887