Název:
Prodejní strategie firmy Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s.
Překlad názvu:
Sales strategy of the firm Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a. s.
Autoři:
Darebník, Martin ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Hommerová, Dita (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá šířeji pojatou prodejní strategií firmy. Má za cíl představit společnost Jan Becher -- Karlovarská Becherovka, a. s., její fungování v oblastech marketingu, prodeje a exportu, a analyzovat současnou situaci, ve které se firma nachází v kontextu trhu alkoholických nápojů, využívaných distribučních cest a exportního směřování. Práce je strukturována do šesti kapitol. První kapitola představuje firmu a jejího vlastníka - francouzskou skupinu Pernod Ricard. V druhé kapitole je analyzován trh alkoholických nápojů v prostředí České republiky - zmíněny jsou charakteristiky trhu, jeho regulace, jednotlivé kategorie a jejich vývojové trendy. Třetí kapitole je zaměřena na pozici vybraných značek z portfolia distribuovaného zkoumanou společností. Vybrané části marketingové strategie jsou zpracovány ve čtvrté kapitole. Pátá analyzuje prodejní síť společnosti, specifika trhů on-trade a off-trade a podporu obchodních zástupců. V šesté kapitole je představena exportní strategie. Výstupem práce je kritické zhodnocení současné situace a procesů a formulace doporučení, na co by se měla firma zaměřit při tvorbě plánů pro následující roky.The thesis addresses a sales strategy of a firm in a broader concept. The main objective is to present the company Jan Becher -- Karlovarská Becherovka, a. s., its functioning in the areas of marketing, sales and export and to analyse the current situation of the firm in the context of alcoholic beverages market, distribution channels used and export orientation for the future. The thesis consists of six chapters. The first chapter presents the firm and its owner -- French group Pernod Ricard. There is analysis of the Czech alcoholic beverage market in the second chapter -- characteristics, regulation and categories recognized with their trends are adduced. The third chapter is focused on the market position of selected brands from the portfolio distributed by the examined company. Selected areas of the marketing strategy are compiled in the forth chapter. The fifth chapter analyses the sales channels, sales representatives support and specifics of on-trade and off-trade markets. The export strategy is presented in the sixth chapter. The outcome of the thesis is a critic evaluation of the current situation and processes and a statement of recommendations for areas to focus on while developing plans for coming years.
Klíčová slova:
Becherovka; Jan Becher; LEMOND; off-trade; on-trade; Pernod Ricard; prodejní strategie; Becherovka; Jan Becher; LEMOND; off-trade; on-trade; Pernod Ricard; sales strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32302