Original title:
Interní komunikace telekomunikačního operátora
Translated title:
Internal communication of telecommuniactions operator
Authors:
Sembolová, Urszula ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Sidó, Michael (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem interní komunikace a její aplikací ve společnosti T-mobile CZ v období organizačních a procesních změn. Jejím cílem je na základě dostupné teorie, best practice a pozorování rozpracovat nová pravidla základní vnitřní komunikace, se zaměřením na nejčastěji používané nástroje -- email a porady. Dále také rozpracovat nové role a zaměření manažerů, která se stanou základem nové firemní kultury jakožto součásti většího projektu zaměřeného na zvýšení konkurenceschopnosti v novém tržním prostředí. Práce obsahuje doporučení pro efektivnější emailovou komunikaci a přínosnější porady a rozpracovává role manažerů zaměřené na spokojenost zákazníka, neustále zlepšování, spolupráci, osobní růst a odpovědnost.The present thesis deals with the theory of internal communication and its applications in T-mobile CZ during major organizational and process changes. The objective of the thesis is to develop new rules for internal communication based on relevant literature, the best practice and observation, with the focus on the most common tools -- e-mail messages and meetings. The objective also includes elaboration of the new managerial roles that are to become the basis of the new corporate culture as a part of the current bigger project focused on increasing competitiveness in the new market environment. The thesis contains recommendations for more effective e-mail communication and more efficient meetings and it elaborates the new roles of managers aimed at customer satisfaction, continuous improvement, cooperation, personal growth and responsibility.
Keywords:
internal communication; managerial communication; role of manager; rules of communication; interní komunikace; manažerská komunikace; pravidla komunikace; role manažera
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31388