Original title:
Organizační kultura ve vybrané organizaci
Translated title:
Organizational Culture in a chosen Organization
Authors:
Mandík, Jaroslav ; Vinšová, Tereza (advisor) ; Pícha, Miloš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce s názvem "Organizační kultura ve vybrané organizaci" si klade za cíl popsat kulturu organizace Vývojového centra působícího v rámci závodu TRW Automotive Czech s.r.o. v Jablonci nad Nisou. Teoretická východiska práce jsou souhrnem faktů a názorů pocházejících od autorů a vědců zabývajících se tématikou managementu, organizací a jejich kulturou. Práce se snaží podat stručný, ale ucelený pohled na téma. Dále jsou v práci uvedeny důvody, proč kulturu organizace diagnostikovat, a nástroje, kterými lze kulturu zkoumat. Výsledky práce tvoří primární data, získaná výzkumem pomocí pozorování a dotazování, jejich syntéza a interpretace formou komentářů. Výstupem práce je závěrečná matice SWOT shrnující silné a slabé stránky kultury organizace a obsahující soubor možných strategií, pro něž se management může rozhodnout.The target of the thesis with the title "Corporate culture in selected organization" is to describe the corporate culture of the Engineering Center based in the company TRW Automotive Czech s.r.o. in Jablonec nad Nisou. The theoretical resources of the thesis are a compilation of facts and opinions originating from authors and scientists who are engaged in the area of management, organizations and corporate culture. The thesis endeavours to provide a brief but comprehensive view on the topic. Further the thesis describes reasons for corporate culture diagnostics and tools to achieve it.The results of the thesis are the primary data obtained by the research via observation and questioning, their incorporation and interpretation using comments. The output of the thesis is at the end a SWOT matrix summarizing strengths and weaknesses of the corporate culture and containing a set of various strategies, which might be used by the management.
Keywords:
corporate culture; corporate culture diagnostics; organization; questionaire; diagnostika organizační kultury; dotazník; organizace; organizační kultura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31102